Sådan får du det bedste internet i din bolig
Når du betaler for internet hos en udbyder, skal du også have det, som udbyderen lover dig. De er ikke forpligtet til at levere hele den hastighed til dig, som de siger, men omvendt er du heller ikke forpligtet til at blive hos en udbyder, hvis du utilfreds med din internethastighed.
Her guider vi dig til at finde det bedste internet til din bolig, så du har det perfekte internet, uanset hvor mange kræfter du har brug for.
Find den bedste udbyder
Først og fremmest skal du finde en udbyder, der kan matche dine behov. Har du eksempelvis brug for at kunne hoste dine egne servere, skal du bruge væsentligt mere, end hvis du bare skal bruge dit net til at tjekke dine e-mails engang imellem.
Så find først ud hvad dine behov er. Derefter kan du gå i gang med at søge efter den internetudbyder, der kan levere den bedste løsning til dig og dine behov.
Der er mange internetudbydere i Danmark, så du har rigeligt at vælge imellem, uanset om du skal bruge en mega hurtig eller bare helt almindelig internetforbindelse.
Har computeren adgang til routeren?
Har du problemer med dit internet, er det en god idé at undersøge, om dine enheder har god adgang til din router. Står din router tilgængelig på et centralt sted i huset?
Hvis du sidder i den ene ende af din bolig, og routeren står i den anden, er der ikke noget at sige til, hvis der er problemer med hastigheden.
Overvej at tilkoble din computer via kabel, hvis du fortsat oplever problemer med din forbindelse.
Du kan også flytte routeren, hvis der er mulighed for det, så den står bedre og giver bedre adgang for alle boligens enheder.
Få en tekniker ud hvis der er problemer
Har du fortsat problemer med dit net, og kan du ikke selv finde ud af at løse det, kan det være en god idé at ringe til teknisk support hos din udbyder, så de kan guide dig til at løse problemet.
Det er ikke altid, de kan komme med en løsning over telefonen, men så har du tit den mulighed for at få en tekniker ud, som kan kigge på det og forhåbentlig ordne det for dig.
Ligger problemet hos din udbyder, koster det som regel ikke noget at få teknikeren ud. Men hvis det er hos dig selv, at fejlen ligger, og hvis du selv har været skyld i, at problemet er opstået, skal du betale for det teknikerbesøg.
Så vær gerne sikker på, at det ikke er din egen skyld, at nettet ikke fungerer, inden du vælger at hyre en tekniker, som sender regningen til dig bagefter, fordi det hele har været selvforskyldt.
Skriv et svar